Kerstboom & Iowa

Zodra Thanksgiving voorbij is beginnen de Amerikanen aan de voorbereidingen voor kerst. De huizen en tuinen zijn hier al volledig omgetoverd. Kerst betekent ook een kerstboom, dus de zaterdag na Thanksgiving zijn we naar New Ulm gereden om een kerstboom om te hakken.

IMG_0566

Zoals je op de foto kan zien is de eerste sneeuw hier ook al gevallen, en het wordt ook al goed koud, maar ik moet zeggen dat ik de Nederlandse regen voorlopig nog niet mis!

Nadat we onze kerstboom hadden uitgekozen zijn we nog even de stad in gegaan om Lunch te hebben, New Ulm is echt een onwijs leuk stadje en ik zou het totaal geen straf vinden om daar nog eens doorheen te rijden!

Verder bestond mijn weekend uit het bezoeken van een echte Amerikaanse Winery, zaterdag in New Ulm, en zondag nog een keer, in Iowa. Voor mij en mijn gastzusje was het niet heel interessant, maar het is wel een stukje Minnesota dat leuk is om gezien te hebben- ze zijn hier blijkbaar heel goed in wijn maken. En ze hadden er lekkere pizza.

Verder hebben we in Iowa niet echt veel gedaan, behalve lunch hebben met een oude vriendin van mijn gastgezin, bij pizza ranch, een Pizza buffet! ( Dat is natuurlijk de perfecte plek voor mij :p )

Al met al was het een heel erg fijn lang weekend. Maandag is de echte grote sneeuwval begonnen, ik ben benieuwd hoe erg het gaat zijn dit jaar, want van wat ik heb gehoord kan het goed sneeuwen in Minnesota.

Leave a Reply

